PARTI POLITIK HARUS BERANI BERIKAN KEBEBASAN KPD AHLI PARLIMEN MEREKA

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengulangi amaran kepada anggota parlimen BN agar tidak bersekongkol dengan pihak pembangkang yang cuba menjatuhkan kerajaan melalui undi tidak menyokong Bajet 2016.
Undi meluluskan Bajet 2016 akan diadakan pada persidangan Dewan Rakyat yang berakhir 3 Disember ini.
Katanya beliau tahu siapa Anggota Parlimen BN yang terlibat dalam konspirasi untuk menjatuhkan kerajaan dan perdana menteri kerana ia telahpun berjalan sejak tiga ke empat bulan yang lalu.
"Saya tahu anggota parlimen BN yang telahpun dipujuk pembangkang dan ada juga yang mengugut kerajaan...saya akan perhati satu-satu undi mana-mana anggota parlimen (134 anggota BN) yang menolak Bajet 2016," katanya.
Beliau berkata demikian pada majlis penutupan Konvensyen Umno Terengganu 2015 di Hotel Primula Beach Resort di Kuala Terengganu, malam tadi.
Bagi kita apa yang penting sekarang Ahli-Ahli Parlimen mesti berani menyatakan kebenaran demi masa depan negara dan kesejahteraan rakyat. 
Jika mereka benar-benar memikirkan masa depan negara dan rakyat, mereka wajib berani menyatakan sikap dan pendirian untuk menolak bajet 2016 yang tidak menguntungkan rakyat. 
Negara tidak akan maju jika pimpinan politik tidak berani menyatakan sikap walaupun mereka mungkin menghadapi risiko dikenakan tindakan oleh parti mereka.  
Pimpinan parti dan kerajaan juga seharusnya tidak mengongkong ahli-ahli Parlimen mereka dari menyatakan sikap dan pandangan mereka terhadap Bajet 2016. Mereka sepatutnya diberikan kebebasan sepenuhnya samada ingin menyokong atau menolak bajet tersebut. 

Comments

Unknown said…
Hello, Saya Puan Heather Putih, syarikat pinjaman pinjaman peribadi. Kami sedang dan pakar dalam memberikan yang akhir pinjaman tahun ini, pinjaman Krismas, tahun pinjaman baru untuk anda untuk membayar apa-apa pinjaman koperasi yang anda sedang berada di sekarang kita memberikan pinjaman peluang seumur hidup untuk anda untuk membayar bil-bil anda dan hutang peribadi dan memiliki perniagaan anda. pinjaman diberi kepada individu dan syarikat pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel: (qualityloanfirms@asia.com)
(heatherwhiteloanltd@gmail.com). Datang dan perbezaan pengalaman dalam perkhidmatan kami.