APAKAH UMNO/BN MAKAN NASIHAT???

Umno/BN bukannya jenis parti dan manusia yang mudah menerima nasihat. Sejak merdeka Umno/BN dulunya Perikatan sudah memerintah lebih 58 tahun. Sejak itu bertan-tan dan berkoyan-koyan nasihat diberikan oleh pelbagai pihak terhadap corak pemerintah Umno/Perikatan/BN. Tetapi kebanyakan nasihat itu di'tong sampah'kan.

Malah sehingga ke hari ini kebobrokan dan kedurjanaan Umno/BN yang menjadi pemerintah semakin menjadi-jadi dan sukar dibendung. Sesiapa sahaja yang memberi nasihat dan teguran sudah tentu mendapat akibat. Inilah yang terpaksa di'beli' oleh Muhyiddin dan Shafei Apdal yang berani menongkah arus mempersoalkan beberapa isu seperti 1MDB dan lain-lain.

Memang Umno/BN jenis yang tak makan nasihat. Cakaplah beberapa ribu kali pun belum tentu pimpinan tertingginya akan dengr dan akur. Nasihat dengan apa juga cara, mereka buat endah tak endah sahaja. Nasihat dengan cara ceramah, perbincangan, debat, forum, mesyuarat, pertemuan tak rasmi, surat, memo, perdebatan di Parlimen dan DUN serta macam-macam lagi semuanya 'tak makan'.


Pembaziran, penyelewengan, ketirisan, rasuah, salah guna kuasa dan seribu satu macam kejijikan terus dan tetap dilakukan. 

Apakah rakyat dan pemimpin politik lupa dengan perkara-perkara di bawah 


Skandal BMF
Pembunuhan As Syahid Ibrahim Libya
Pembunuhan As Syahid Othman Talib 
Skandal PKFZ
Pembunuhan Altantuya 
Penafian pemberian royalti kepada Kelantan 
Penyelewengan, pembaziran wang rakyat
Rasuah 
Dari mana dan ke mana wang RM2.6bilion
GST
Kenaikan harga barang
Kronisme
Nepotisme

dan seribu satu macam lagi perkara yang busuk dan jijik.  

Apakah kita masih terus mahu diperbodohkan oleh Pemimpin Umno/BN ini ..........Masih mahu mencuba untuk menjadi Mr PENASIHAT. 

TAHNIAH SEMOGA BERJAYA.

Comments

Unknown said…
Hello, Saya Puan Heather Putih, syarikat pinjaman pinjaman peribadi. Kami sedang dan pakar dalam memberikan yang akhir pinjaman tahun ini, pinjaman Krismas, tahun pinjaman baru untuk anda untuk membayar apa-apa pinjaman koperasi yang anda sedang berada di sekarang kita memberikan pinjaman peluang seumur hidup untuk anda untuk membayar bil-bil anda dan hutang peribadi dan memiliki perniagaan anda. pinjaman diberi kepada individu dan syarikat pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel: (qualityloanfirms@asia.com)
(heatherwhiteloanltd@gmail.com). Datang dan perbezaan pengalaman dalam perkhidmatan kami.